واکسن FOMO واقعی است. در اینجا نحوه مقابله با آن آورده شده است


واکسن FOMO واقعی است.  در اینجا نحوه مقابله با آن آورده شده است

مایکل کیاگلو گتی ایماژ

اواخر سه شنبه شب است و شما معمول خود را طی می کنید. شما با مسدود کردن هرکسی که یک سلفی وجدانی منتشر کرده است ، از طریق شبکه های اجتماعی خود عبور می کنید. شما در حال بررسی و بررسی مجدد شرایط صلاحیت کشور خود هستید. ممکن است تعداد واکسن های روزانه را در کشور خود مشاهده کنید. شاید صفحه را داشته باشید علامت گذاری.

اگر این مورد شما را توصیف کند ، ممکن است علائم حسادت به واکسن داشته باشید. این حالت با حسادت ، عصبانیت یا ناامیدی از این واقعیت مشخص می شود که بسیاری از مردم – اما نه شما! – قبلاً از Covid-19 محافظت در برابر جان دریافت کرده اید. بله ، رئیس جمهور بایدن اعلام کرده است که همه آمریکایی ها واجد شرایط واکسن هستند تا 1 ماه مه. اما بعد از یک سال ، انتظار برای چند هفته یا ماه های گذشته سخت تر از همه است.

استرس داشتن یک پاسخ طبیعی است. روانشناسان این را “ناامنی دردناک” می نامند. این یک وضعیت تشدید کننده منحصر به فرد است که با شرایط تغییر دهنده زندگی همراه است و در آن هیچ کنترلی بر نتیجه ندارید. این نیز کاملاً رایج است ، همانطور که هرکسی منتظر آزمایش مثبت بارداری یا تماس مصاحبه شغلی بوده است می تواند به شما بگوید.

دکتر کیت سوئینی یک محقق روانشناسی است که آزمایشگاه رویدادهای زندگی را در دانشگاه کالیفرنیا ، ریورساید اداره می کند و مطالعاتی را با پیش بینی عدم اطمینان دردناک انجام می دهد. وی در طی یک تماس تلفنی با WIRED گفت: “بسیاری از جنبه های این همه گیر با عدم اطمینان نفوذ می کند.” “حتی اگر لزوماً به نظر نمی رسد منتظر آزمایش پزشکی باشید ، عدم اطمینان عدم اطمینان است و مقابله با آن دشوار است. این تکه واکسن تازه لایه دیگری از عدم اطمینان به ساندویچ عدم قطعیت بسیار بلند اضافه کرده بود. “

انتظارات خود را مدیریت کنید

اکثر مردم بر این باورند که مدیریت انتظارات شما به معنای انتخاب خوش بینانه یا بدبینانه است – یا می توانید به یک نتیجه مثبت ایمان داشته باشید یا برای اخبار بد آماده شوید. اما لازم نیست یکی یا دیگری را انجام دهید. می توانید هر دو را همزمان انجام دهید یا احساس خود را با گذشت زمان تغییر دهید. هر دو تکنیک مدیریت انتظارات مثبت و منفی مزایای خود را دارند.

مدیریت مثبت انتظارات یا خوش بینی در مورد زمانی که می توانید نتیجه بگیرید ، استراتژی است که اکثر دوستان و خانواده شما امیدوارند از آن پیروی کنند. اگر امید شما زیاد باشد ، احتمالاً رفتارهای سالمی مانند خوب غذا خوردن و بدل شدن به فرم خورشید در انتظار آفتاب تابستان ، دوچرخه سواری و کباب را دنبال خواهید کرد. با این حال ، اگر این انتظارات مثبت شکسته شود ، ممکن است احساس بدتری نسبت به قبل داشته باشید.

سوئینی گفت: “مردم تمایل دارند استراتژی مدیریت انتظارات خود را به مرور تغییر دهند و انجام این کار خوب است.” “وقتی با حقیقت فاصله زیادی دارید ، مردم به طور متوسط ​​بسیار خوش بین هستند. هرچه به هم نزدیکتر می شویم ، مردم برای بدترین چیز مبارزه می کنند. “

همه با شرایط خانوادگی ، شغلی و دستورالعمل های دولتی خود در همه گیر خود زندگی می کنند. اما در این مرحله ، نتیجه گیری شده است که اگر بخواهید واکسن را ظرف چند ماه دریافت خواهید کرد. اگر شروع به بدتر شدن می کنید ، این به یک دلیل قابل درک است. سوینی گفت: “در حال حاضر احساس خیلی بدی است زیرا ما در حال نزدیک شدن به پایان هستیم.”

با دقت به دنبال حمایت اجتماعی باشید

واکسن های موثر می توانند پایان همه گیری را پیش بینی کنند. اما هنوز عدم اطمینان وجود دارد – آیا شما می توانید یک قرار ملاقات بگذارید؟ آیا از عوارض جانبی رنج خواهید برد؟ کودکان چه زمانی آن را دریافت می کنند و چه زمانی به مصونیت گله می رسند؟ من به عنوان یک فرد اجتماعی وقتی دچار مشکل می شوم به همسایگانم متوسل می شوم. با این حال ، وقتی در عدم اطمینان دردناک منتظر می مانید ، دشوار است که بدانید به چه کمکی نیاز دارید.

ممکن است دوستان و خانواده شما بتوانند در هنگام عزاداری به شما کمک کنند یا هنگام خوشحالی شادی خود را تقسیم کنند ، اما انتظار در عدم اطمینان دردناک یک سناریوی پذیرفته شده اجتماعی نیست. آیا دوست دارید دوستانتان خوش بین و خوش بین باشند؟ یا این به آنها کمک می کند تا در مورد زمان دریافت عکس واقع بینانه تر باشند؟ حمایت اجتماعی اشتباه می تواند بی اثر باشد یا بدتر.

در تحقیقی به سرپرستی مایکل دولی از کالج واشنگتن ، محققان سه گروه جداگانه را که در عدم اطمینان دردناک منتظر بودند ، بررسی کردند. آنها از شرکت کنندگان مکانیک آمازون آمازون ، فارغ التحصیلان دکتری اخیر ، جویندگان کار و فارغ التحصیلان دانشکده حقوق که در آزمون وکالت شرکت می کنند ، استخدام کردند. در مورد چگونگی حمایت اجتماعی دریافت پاسخ آشکار کردند.

جای تعجب نیست که بیشتر مردم فقط می خواستند شخصی ظاهر شود ، خواه این کار با پاسخ دادن به تلفن ، گوش دادن به ناراحتی های آنها باشد ، یا در این حالت ، از نظر جسمی نزدیک ، شش فوت دورتر از حیاط ، ماسک پوشیده است. اما اگر باعث شود به فکر افکار منفی خود بپردازید ، تهویه و جستجوی یک زبان مشترک بصورت آنلاین نیز گیج کننده است.

“موارد مختلف برای افراد مختلف در زمان های مختلف کارساز است. بیشتر اوقات ما نمی دانیم که چه می خواهیم ، “سوئینی گفت. “این در مورد حمایت خوب یا بد نیست ، بلکه در واقع پاسخ به نیازهای شخص در حال حاضر است.”

اگر از طرف دوستان و خانواده خود پشتیبانی لازم را دریافت نکردید ، در مورد آنچه کمک می کند و به شما کمک نمی کند صریح و صادق باشید. اگر از اینکه ماهها واجد شرایط واکسن نیستید ناراحت هستید ، احتمالاً دردسر شما را راحت نخواهد کرد اگر در ابتدا سخنرانی طولانی درباره چگونگی لیاقت عمو وهو را داشته باشید. سوینی با خنده گفت: “به همین دلیل در هنگام استفاده از واکسن در شبکه های اجتماعی به کسی نگفتم.” “راه حل هایی از این دست کاملاً مورد ارزیابی جهانی نیستند.”

جریان خود را پیدا کنید

یكی از م tipsثرترین نكات برای كاهش عذاب ناامنی دردناك ، یافتن راه هایی برای جلوگیری از فكر كردن در مورد آن است. کارهای سوینی نشان داده است که دستیابی به حالت شگفتی کمک زیادی می کند. شما می توانید با تعمق در انواع پدیده هایی که باعث می شوند در طرح بزرگ کارها احساس کوچکی کنید ، هیبت آور شوید – خواه با گوش دادن به یک سوناتای باشکوه پیانو ، تماشای چند قسمت از سیاره زمین، یا یک دره تصادفی برای جستجو پیدا کنید.

“[Awe] این یک احساس پیچیده است ، اما نتیجه کاملاً قدرتمندی است. ” “در زمان عدم اطمینان خوب به نظر می رسد.”

با این حال ، بدون شک ، برخی از افراد نسبت به دیگران نسبت به تجربه ترس و وحشت بازتر هستند. و هرکسی نمی تواند هر وقت نیاز به بالا بردن روحیه داشته باشد روی عرشه پشتی خود بیرون برود و به چراغ های شمالی نگاه کند. همچنین ثابت شده است که مراقبه دقیق در قطع چرخه افکار مضطرب و وسواسی مثر است ، اما به همین ترتیب همه نمی توانند یا نمی خواهند هر روز 5 تا 10 دقیقه آرام بنشینند و نفس بکشند.

شاید دست یافتنی ترین راه برای پرت کردن حواس خود ، دستیابی به “حالت جریان” باشد. سوینی وضعیت جریان را به عنوان یک غوطه وری کامل در یک فعالیت توصیف می کند. به آن فکر کنید “در منطقه”. در طول حالت جریان ، زمان بدون اینکه شما متوجه شوید می گذرد (تلاش برای دستیابی به جریان احتمالاً دلیل این است که بسیاری از ما در اوایل قرنطینه شروع به پخت نان می کنیم) و ذهن شما ساکت می شود.

تقریباً هر فعالیتی که به مشارکت فعال نیاز داشته باشد ، می تواند به یک فعالیت تبدیل شود. سوئینی گفت: “بهترین نوع فعالیت ها برای شما کمی به چالش می کشد ، اما نه زیاد ، بنابراین ناامید نمی شوید ، اما خسته نمی شوید و می بینید که به سمت هدف تعیین شده پیش می روید.” گفت تقریباً هر چیزی می تواند به یک جریان فعالیتی تبدیل شود که با این پارامترها مطابقت داشته باشد ، چه تمیز کردن ، مراقبت از کودکان یا قرنطینه مورد علاقه من ، انجام بازی های ویدیویی.

سوینی گفت: “بازی های ویدئویی برای پخش جریانی عالی هستند.” “این چالش برانگیز است ، وقتی بهتر می شوید سخت تر می شود. شما به اهداف خاصی می رسید. “

با خودت مهربان باش

در این مرحله ، انتظار برای واکسن یک سوال مستقیم به نظر می رسد. اما اینطور نیست بدون هیچ گونه کنترل بر نتیجه منتظر می ماند.

سوئینی گفت: “مردم اغلب از من س askال می کنند که کدام نوع ناامنی بیش از سایرین استرس آور است.” “و صادقانه بگویم ، افرادی که منتظر نمونه برداری از سرطان هستند به من همان تعداد افراد ناباروری یا کسی را که در آزمایشگاه هستند منتظرند ببینند آیا فرد دیگری آنها را جذاب می داند یا نه. عدم اطمینان فارغ از دامنه ، واقعاً فشار آور است. “

آنچه برای دیگران مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد ، اما استراتژی های مختلفی وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، با این تفاوت که دوستان واکسینه شده شما به شما می گویند سعی کنید در مورد آن فکر نکنید. اگر همه موارد دیگر به شکست منجر شد ، بازی کنید AC: والهلا او صدها ساعت برای من معجزه کرد

این داستان در ابتدا در سایت wired.com منتشر شد.


منبع: khabar-tak.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*